The Evinrude V6 won the UIM 2 liter World inboard race 1981.

Published by:

Wow..this is a very unique info and facts from Italy.
In 1981 Renato Molinari installed the Evinrude V6 2 liter looper fuel injection powerhead as an inboard and hooked it up to a stern drive with racing lower unit.
He won the UIM R3 2 liter inboard class World Championship same year.
See..now we know where some of the very unique and powerful OMC looper V6 2 liter powerhead ended up.
Thanks for picture and info Roberto Bigi.

UIM F1 boat racing is back in France this weekend. ( MÂCON)

Published by:

Back in the seventies and eighties France was a great country for tunnel boat racing. Probably more International races in France than any other European country.

Famous races like Paris 6 hours and Rouen 24 hours.

The picture is from the F1-V8 race in Lyon, France 1983.

I did a list with my boat racing history with France below..

Paris Eiffel tower:

OE/F3 class 1973, 74, 75, 76, 77, 78 Formula 1 V6, OE/F3 class 79,1980, 81, 82 and 86

Lyon:

F1-V8 1983

Paris Bois de Boulonge:

F1-V8 1984

Evian:

UIM SE class 1974 and OE/F3 class 1979

Rouen:

UIM SE class 1975

Aix les Bains:

OE/F3 class 1975

Vishy:

OE/F3 class 1981 and 1982

Paris Epinay:

OE-F3 class 1990

En stor man och vän i marinbranchen lämnade oss i helgen.

Published by:

En stor man och vän i marinbranchen lämnade oss i helgen.

Per Welin vet alla i branchen vem han är..Ansvarig för Johnson utombordare på AGB. Sen blev det Mariner där. Mercury jobbade Pelle också med samt på OMC Sverige med Evinrude Johnson. Om jag minns rätt var han också ansvarig för Suzuki utombordare på KG Knutsson.

Pelle var en stor vän av båt racing och stöttade förare som Bosse Nilsson, Hasse Strandman och Bertil Wik.

Ingen kunde hålla låda som Pelle på båtmässor och återförsäljarresor.

Tack Pelle och Vila i frid.