Waxholm är en perfekt plats för båtfolk..och många personligheter finns i dessa krokar. Stolliga och mindre stolliga..!!
Well..1976-77 sjösattes nybyggda inbordarkattan med det häftiga skovelhjulet bak på aktern. Nja..funkade dessvärre sådär, därför SAAB motorn lämnade bara hälften av dom 240 hästarna Trollhättan lovat Micke. Skovelhjulet som var riktigt genomtänkt och bra men utan dom lovade SAAB hästarna var det enklare och montera en ny Evinrude V6 200 hästare som tog Micke till totalseger i Rosis 1977.
Kanske kommer Mickes skovelhjul tillbaka en dag med Merc Racing´s 1650 hk inombordare..!!
Adidas dojorna slets ut när Micke tröck gaspedalen i botten och lämnade alla Offshorekonkurrenter i sprutet.. oavsett klass.
Micke vann ju tävlingarna redan innan racen startade genom att ha preppat sina grejor mer än alla andra hemma på varvet.
Kommer ihåg hans långa Chevy Crew Cab pickis..sponsad av Masens Bil.
Micke hävdar med viss humor att vinsterna med Evinrude motorerna hände innan han visste bättre..men där har Vi ju delade åsikter..!!
Nu tog Micke hand om Mercury Racing på många sätt genom att bli exklusivt racing center för Mercury Marine. Svårt att hitta någon mer lämplig i Skandinaven än Frodé Marin i Vaxholm
Gamla Blynäsvarvet blev aldrig sig likt igen när Micke satt sin stämpel på stället med perfekt läge.
Har besökt Micke på marinan i Vaxholm några gånger dom senaste åren och är en av få som har bilder på Cougar 46:an som är skapligt brutal.
Trots långa avstånd har Vi lite kontakt då och då…Alltid kul att prata en timme eller två per telefon.
Micke är en man Vi alla har något att lära från.
Igen.. stort Grattis från ett Sunny Florida.