Gratton Family to File Wrongful Death Lawsuit Against Super Boat International

Published by:

Har ju glömt bort att forsätta här..men det har hänt mycket dom senaste veckorna..(Början finns på Boatlife.se)

Hoppar nu tillbaka till när Vi var på “Celibration of Bob Morgans life”..
Där berättade flera som varit i Key West att många nu hade gått från chock och besvikelse över till ilska..Speciellt att Joey Gratton omkom..
När Page Motorsports Skater rullade runt var cock pitten hel..Page själv tog sig ur båten men Joey fick inte upp säkerhetsbältet som tydligen var av en modell som är knepig att öppna när man hänger upp och ner..
Räddningteamet kom och hittade inte dom speciella knivarna man snabbt kapar bälterna med..
Det fanns luft ombord för läs 100 minuter..men av någon anledning fick inte Joey luft..(någon sa att man glömt skruva på luftkranen på stora lufttuben..fanns tydligen flera.)..
Han drabbades av panik..bälterna gick bara inte att få upp och när man till slut fick ur honom och upp till ytan var det för sent..
Alla som var på plats sa samma sak..Räddningsteamet kunde inte göra det som måste göras och Joey omkom helt i onödan..
Ilskan var nu stor mot SBI och John Carbonell..

Efterspelet har redan startad och advokater är inblandade..
Tydligen sätts hela rättsprocessen igång nästa vecka.. enligt den här artikeln..
Säkert kommer det att inkludera Douglas Marine och Mercury Marine..
Kommer att följa detta så gott det går..
Bilden visar Page Motorsports Skatern och hur man hade den utrustad med luft till förare och navigatör

Gratton Family to File Wrongful Death Lawsuit Against Super Boat International

Varför Fred Hauenstein slutade på OMC..

Published by:

Så här har jag fått höra historien om Fred Hauenstein och varför han slutade på OMC..och efter en tid började på Mercury Racing..Där han senare blev Racing Chef.

OMC hade en policy.. att inga anställda på OMC fick syssla med båtracing på sin fritid.
Speciellt om man jobbade som Fred gjorde på “Engineering för racing”.
Gillades ju inte av racingfolk som betalade för sina OMC racing motorer.

Allt gick dock bra med Fred´s “fritids racing” tills han hade en crash och gjorde illa sig..bara lite.. och när det kom fram till OMC´s ledning fick Fred gå..
Detta var OMC´s sida av varför Fred slutade på OMC.

OMC gjorde dock ett undantag på denna policy..och han hette Jimbo McConnell..men Jimbo var anställd på OMC som racing och testförare.
Alla andra OMC förare var fristående/oberoende och var inte med på “OMC´s Pay Roll”.. som man säger.
Själv fick jag mina racing slantar av OMC genom att fakturera mina uppenbarligen roliga tjänster till dom. 

Storbrand på en Miami Marina i morse..Tre bamse Yachter is "no more"..!!

Published by:

http://www.nbcmiami.com/news/Pricey-Yachts-Destroyed-in-Coconut-Grove-Marina-Fire-135787738.html

 

EDIT..Söndag December 18 noon..

Inte bara elden tog fart..även spekulationerna efter branden..Båten som startade brinna är till salu. Några sågs springa från båten precis innan branden.. :) http://www.yachtworl…L/United-States

 

 

Storbrand på en Miami Marina i morse..Tre bamse Yachter is “no more”..!!

Published by:

http://www.nbcmiami.com/news/Pricey-Yachts-Destroyed-in-Coconut-Grove-Marina-Fire-135787738.html

 

EDIT..Söndag December 18 noon..

Inte bara elden tog fart..även spekulationerna efter branden..Båten som startade brinna är till salu. Några sågs springa från båten precis innan branden.. :) http://www.yachtworl…L/United-States